Suština individualizovane nastave se može izraziti konstatacijom da je to nastava koja podrazumeva didaktičko-metodičke postupke prilagođene zadovoljenju individualnih potreba svakog učenika tako da se do maksimuma utiče na njegovo učenje, obrazovanje, vaspitanje i razvoj u celini. Individualizovana nastava pretpostavlja nastavnu situaciju u kojoj će svaki učenik moći nesmetano, da bez zastoja i uspešno ovlada sledećom etapom u procesu učenja i nastave.

Interesovanje za individualizovanu nastavu objašnjava se sledečim razlozima:

  • naučnim proučavanjima i kritikom kvaliteta nastave
  • izrazitim potrebama da se poboljša uspeh učenika
  • ekspanzijom znanja
  • nove obrazovne tehnologije, nastava uz pomoć kompjutera
  • rezultatima psiholoških proučavanja individualnih razlika među učenicima

Nastavniku ostaje vredno i mnogo potrebnije vreme za razgovore sa učenicima, humane diskusije, postavljanje izazovnih pitanja, za rad sa pojedincima, dijagnostikovanje pojedinih učenika, planiranje rada. Takva nastava ne daje nastavniku samo novu ulogu i nov status, već čini nastavu mnogo kreativnijom i za učenike i za nastavnike.

Advertisements